maanantai 28. heinäkuuta 2014

Lomalaisen kiireet

Suihku on ihmisen paras ystävä. Samoin rakastan yksinoloa, koska voin silpoa kaikki vaatteet päältäni. Allergialääke kukistaa pujon lähes koko vuorokaudeksi. Tuuletin on uikuttanut pöydällä muutaman päivän putkeen, siitä on alkanut kuulua aivan uudenlaisia ääniä, epäilen, että minulla ei pian ole tuuletinta.

Tänä aamuna on kuitenkin pakko imuroida, koska en tahdo tappaa ystävääni pölyyn. Odottelen, että kello tulisi kahdeksan, tahdon hoitaa asian heti alta pois. Nyt on kuitenkin edes kosmeettisesti hivenen viileämpää kuin päivällä. Sen siitä saa, kun on kuukauden päivät siivoamatta, viettää viikonloppunsa asuntosäästäjänä jossain muualla ja iltaisin on aivan liian laiska nostamaan konetta komerosta. Ihan tässä saa itseään syyttää taas kaikesta, etenkin kun eilen perkasin yhden vaatekaapin ja pölisin vähän lisää.

Olen Aku Ankan kestotilaaja. Jostain syystä minulla vaan on ollut n. 1,5 vuoden tauko lehden lukemisessa, ei vaan huvittanut. Mietin jo hetken, että lopetanko tilauksen, mutta toisaalta minulla on nyt niin hyvä hinta lehdelle, etten sellaista toista kertaa tule saamaan, kiitos Kukkiksen yhteyksien! Otin itseäni niskasta kiinni, urakoin eilen lähes vuoden lehdet putkeen. Olipas minulla niiden kanssa hauskaa, muistan taas miksi pidän Aku Ankasta. Sen käännökset vaan ovat vertaansa vailla ja tarinoiden moraali sopii minulle. Kunhan olen saattanut itseni ajantasalle Akkarin kanssa, menen kirjastoon tutkimaan, mitä sieltä löytyy lomalukemiseksi.

Kunhan tästä siivoamisjutusta pääsen, otan päiväunet. Sitten ehkä ymmärrän olevani lomalla. Nyt imuroimaan, kello löi jo viisi - ei kun kahdeksan.

Ei kommentteja: