keskiviikko 1. huhtikuuta 2015

Kun saisin mennä, menisin

Nimittäin takaisin nukkumaan. Eilinen unille meno myöhästyi työretkeilyn takia. Kävin tutustumismatkalla jossain päin Hämettä, katsastimme pari kokouspaikkaa. Asiallista meininkiä, mutta kotona olin vasta yhdeksän jälkeen. Tänä aamuna heräsin viiden maissa niin elävään ja todenmukaiseen painajaiseen, että unet tärähtivät silmistä. Ei mitään önniäisiä, vaan ihan tavallista elämää, surullinen tapahtuma, joka aivan hyvin voisi olla todellisuutta elävässä elämässä. Sanotaanko, että hylkäämiseksi tulemisen kokemus ja pelko ovat minussa vahvasti läsnä heti pintasilauksen tuolla puolen.

Ennen unille menoa tuijottelin verohallinnon kirjeitä. Sekä Ottoveljelle että minulle on tulossa joulurahaa pari sataa euroa. Olin tyytyväinen oman verotukseni avulla järjestämääni pakkosäästöön, edellisenä vuonna nimittäin en onnistunut, jouduin maksamaan muutaman kympin. Minusta on kiva järjestää asiat niin, että valtio säilyttelee rahoja puolestani. Valon juhlan aikaan ihmisellä on yleensä jotain ylimääräisiä kuluja

Aamu alkaa paskakokouksella asiasta, joka ei enää ole minun päänsärkyni, vaikka sitä minulle rehvakkaasti taas yritetään vyöryttääkin. En aio ottaa, ei ole aikaa. Tein ennen tutustumisretkelle lähtemistä kehityskeskustelupaperini ja jos ette tuntisi minua, ette edes huomaisi minun vituilevan. Olen niin kyllästynyt taistelemaan elintilasta ja arvostuksesta, että pahaa tekee. Milloin maailmasta tällainen tuli? Milloin minä ryhdyin kyyniseksi paskiaiseksi?

Töiden jälkeen matkaan halliin. Lupasin blinikesteille hevosenlihaa, ystävälle taidan tehdä lammaspullia ja aamupalalle pitää saada savukalaa. Loppupäästäisen eväät käyn tutkimassa sitten lauantaina, onneksi kaupat ovat aivan normaalisti silloin auki. Todennäköisesti tänäänkään en hallissa itsekseni ole, mutta koitan kestää sen kuin naiset konsanaan. Ainakin aggressiotasot olisivat näin aamusta kohdallaan, minua ei juuri nyt tönittäisi.

Toivottavasti kukaan ei kuvittele, että on hauska juttu yrittää aprillata minua tänään. En vain ole sillä tuulella.

Ei kommentteja: