maanantai 25. tammikuuta 2016

Ruusuista poraan

Lauantaina muuten ostin hullu ruusuja kimpun, teki mieli jotain väriä kotiin. Olipa surkea sattumus, kun avasin paketin ja ryhdyin katkomaan varsia. Suurin osa lehdistä tippui pois saman tien ja tänä aamuna kun kukkasia tuijotin, niin tulin siihen tulokseen, että tänään ne on nakeltava mäkeen. Pah. Pitäisi ymmärtää, että talvi tai kevättalvi eivät ole ruusuystävällistä aikaa, minä kun vaan en pidä tulppaaneista. Olen sitten mieluummin ilman vähän aikaa.

Lainasin Siiseliltä poran. Nauratti kun mietin kotiin mennessäni, että kaikkea sitä minäkin kantelen käsilaukussani - muutaman kilon painoista poravasaraa sekä poranteriä. Nyt vielä pitäisi löytää jostain proput ja ruuvit, minulla on niitä jo valmiiksi, kun vaan löydän ne. Hihittelin Siiselille, että onpahan hyvä syy taas nähdä häntä, kun palautan kapistukset. Sitä ennen vaan pitää muistaa, miten porattiin ja osata valita oikea terä. Tai sitten pyydän vielä jonkun poraustaitoisen kylään opettamaan minua. Saisin pari julistetaulua seinälle hyllyjen päältä.

Siiseli tuli minua vastaan kylille. Kävimme kaupassa, kun hän lupasi tehdä minulle ruokaa. Olihan se reissu, kun herra loikkii hurjalla vauhdilla läpi kaupan välillä pysähtyen odottamaan minua. Nauroin välillä vinoon, kun muistuttelin häntä puuttuvista aineksista. Olisi tullut persoonallinen eväs, jos hän olisi oman päänsä mukaan ostokset tehnyt. Sain siis ruokaakin, hyvä reissu oli se.

Printterin värikasetit ovat kuivuneet. Huomasin, kun Ottoveljen oli tarkoitus jotain papereitaan printata. Minulla on jossain uudet tuoreet kasetit, en vaan tiedä, missä jemmassa ne ovat. Olen huoleton veikko. Hevoiseton nainen.

Tänä aamuna vastustin töihinlähtöä puhdistamalla lattiakaivon. Käytin taas rakeita, minähän en siihen p*skaan kätösin koske, koska tiedän oksennusreaktioni. Nytkin jo meinasi ahdistaa huuhteluvaiheessa, kun se kökö lähti liikkeelle. Hyi kamala ja hui olkoon. Vielä pitäisi tehdä sama juttu lavuaarien haisulilukoille. Muutenkin kotona on melkoinen sotku vierailujen jäljiltä. Saa nähdä, koska saan jäljet siivottua. Perjantaina olisi tulossa seuraava vieras.

Ei kommentteja: