tiistai 9. helmikuuta 2010

And then something completely different...

Kyllä huomaa, ettei kouluissa enää opeteta sivistyssanoja. Tai että kaikki eivät pidä lukemisesta, tiedonhankinnasta ja uusiin termeihin tutustumisesta niin kuin minä.

Emoyhtiöltämme tuli kirje, jossa lanseerattiin filantrooppinen Social Responsibility ohjelma. Sanahelinää ja julkiskuvan kiillotusta, mutta vähänkö järkytyin, kun yksi johtavassa asemassa oleva henkilö kysyi vakavissaan, että tahtooko emoyhtiömme ihan oikeasti meidän ryhtyvän tukemaan postimerkkeilyä.

Apua! Siis aikuisten oikeasti! Olisi edes googlannut sanan, jos ei viitsi katsoa sanakirjasta tai ei TIEDÄ mitä filantropia tarkoittaa. Voi Suomen kansaa! Kirjastoviikkokin on justiinsa menossa. Lukekaa enemmän, luulette vähemmän! Ja ihan salaa tässä samalla tunnustan, että minä muuten olen ryhtynyt lukemaan uudelleen. En kyllä kirjaa päivässä, mutta noin kirjan viikossa. Toivun vähitellen traumoistani.

5 kommenttia:

Kiona kirjoitti...

:DD Kai filantrooppisesti ojensit henkilöä sanan oikeasta tarkoituksesta?
(sanavahvistus: whingu, ha-haa!)

-kummitus- kirjoitti...

Minulle tuli äkillinen misantropia-kohtaus, enkä voinut avata suutani, ettei sieltä tulisi sammakoita... ;-D

Maria kirjoitti...

Auh... :D
Mutta hurraa lukuharrastuksen virkoamiselle! Ei sitä tarvitse yhtään hävetä.

zenonah kirjoitti...

Mä en tiedä oisko pokka pitänyt. Toi on vaan niin... En tiedä mitä. *käkätystä*

Jee, lukemiselle!

-kummitus- kirjoitti...

Lukeminen on kivaa, sanon varovaisesti tähän.