perjantai 13. elokuuta 2010

Katsaus tähän päivään

Nukuin viime yönä 9 tuntia. Olen levännyt. Tärkeä asia todeta viimeisenä varsinaisena lomapäivänä.

Kone toimii, pääsin ilmeisesti kuin koira veräjästä. Tilasin kuitenkin oman. Olen sitten vaikka köyhä taas syksyn ajan, ennen kuin saan pienen pääoman jemmattua itselleni. On sekin kumma, mikähän alitajunnan kohta tahtoo, että pankkitilillä olisi kaikkein mieluiten parin kuukauden käyttörahat jemmassa. Pelkään alitajuntaisesti jotain lomautusta tai irtisanomista, vaikkei sellaista näköpiirissä olekaan. Mutta entäs jos pomoni on tottunut tulemaan toimeen ilman minua?

Muilutan itse itseäni kohti reilumpaa kauppaa. Tosi hitaasti tosin, mutta huomioni on, että kerran kun on jotain reilun kaupan kamaa ostanut, on vaikea enää siirtyä ostamaan epäreilua tavaraa. Pelastan maailmaa – mutta erittäin pienesti ja hitaasti.

Tänään pitää käydä tofukaupassa. Työpäivinä kun siihen suuntaan kaupunkia ei millään jaksa lähteä ja ensi viikon lauantaina on luvassa ne ainokaiset rapujuhlat, joihin olen luvannut vielä kasvisruokaa ja jälkiruokaa. Se jälkiruoka askarruttaa, kun en ole oikein sellaisia itsekään koskaan tehnyt.

On tuo uni aika jännä juttu. Olen niin ihmeen levollinen. Mukavaa.

2 kommenttia:

Millan kirjoitti...

Ihan tarttui tästä tekstistä hyvää oloa tännekinpäin. Jatkukoon se myös siellä :)

-kummitus- kirjoitti...

Juu, Millan, ihan niin kuin olisin löytämässä itseäni uudelleen. Mene tiedä, toivon jatkoa itsekin.