lauantai 28. toukokuuta 2011

Ei väkisten

Tällä viikolla uni on ollut väkinäistä, viime yönä lähetys oli vain viisi tuntia. Ehkäpä ensi yönä olosuhteet saavat toisenlaisen käänteen, kun viritän Ikean maailmanohuimman kesätäkin (eur 2,95) sänkyyni. Nyt olen posotellut talvitäkillä ja se aamuyöstä kuumottaa. Sitten uni menee piloille. Tänään pitkästä aikaa roolipelaamisen varjolla ylensyömme grilliruokaa. Huomenna valitan naurulihasten kipeytymistä sekä pinkeätä vatsaa, mikäli vanhat merkit paikkansa pitävät. Mutta ehkäpä ensi yönä tai huomenna saisin nukuttua.

Ambrakin oli käynyt jättämässä kasan mielenkiintoisia aiheita vinkupostaukseeni, nappaanpa sieltä yhden: "Tyylipostaus: millasista vaatteista tykkäät? Mikä on sun tyylin ja pukeutumisen punanen lanka (esim.tyttömäisyys, rentous, naisellisuus, rock, mukavuus tms.)? Kuka on sun tyyli-ihanne?" Minä kyllä tulen vielä katumaan tätä...

Olen aika tyylitön , tylsä ja ennalta-arvattava tyyppi, minulla on aina vain farkut ja paita. Jos saisin tukevalle persoonalle tarkoitettuja istuvia leveälahkeisia farkkuja, käyttäisin sellaisia, vaan enpä vielä ole sellaisia nähnyt, niinpä mennään bootcutpöksyillä. On minulla parit tiukatkin farkut, mutta en oikein viihdy niissä, koska vatsa. Töihin taas on pakko välillä vetää litteät housut jalkaan, en pidä niistä. Paidat taas ovat täysin luokatonta kamaa, mutta odottakaas kun saan neulontakoneen täyteen vauhtiin, niin jo alkaa niissäkin löytyä.

Ihailen ihmisiä, jotka osaavat käyttää vöitä, koruja, huiveja ja muuta tilpehööriä. Minä en osaa, huivit kiristävät tai katoavat, koruja en muista aamulla viritellä päälleni, eikä minun kokoisilleni edes vöitä löydy. Tai löytyy miestenosastolta, mutta en minä sellaisia tahdo, vaan sellaisia, joissa olisi suuri solki, joita voisi viritellä paitojen päälle. Tiedättehän te. Sellaisia mitä Nätti Nakuna Gok aina uhreilleen taikoo. Siinä muuten mies, joka on tyyli-ikonini, kyllä jokaisella naisella pitäisi olla tyylitietoinen homo pukija.

Mutta koska ei ole, tyylini on mukavuus. Ja mitä tahansa mikä peittää vatsan. (Unohdin kertoa, että rakastan korkeakorkoisia kenkiä ja haalin niitä rahatilanteeni mukaan, toistaiseksi ei siis vielä kovin paljon.)

3 kommenttia:

Nti Nokkela kirjoitti...

Minäkin haluaisin osata käyttää asusteita. On varmaan liikaa iskostunu äitin opetus "rumat ne koruilla koreilevat", koska jos laitan vaikka kaulakorun JA rannekorun on jo todella tälläytyny ja naurettavakin olo.

Toi "rumat ne-" sanonta joutais kyllä mun puolesta romukoppaan...

-kummitus- kirjoitti...

Justiinsa! Sitä paitsi jos olisimme rumia, miksi emme saisi koreilla? ;-DDD

Nti Nokkela kirjoitti...

Totta muuten :D