sunnuntai 1. tammikuuta 2012

Kun kaivaisi verta nenästään

Rakas jeesus, joulupukki ja muut taruolennot, sovitaanko, etteivät ihmiset oppisi käyttämään tekstiviestitaksintilausta, ennen kuin minulla ei ole enää rahaa ajella taksilla? Minähän nimittäin varojeni salliessa en muuta tekisikään kuin istuskelisin herroiksi takapenkillä, mutta koska talouteni ei nyt vielä sitä salli, niin ylensyönnin tai -juonnin silloin tällöin sattuessa kohdalle vedän jokerikorttini käyttöön ja ajelen jopa naapurilähiöstä kotiin taksilla. Yleensä tilausvahvistus tulee sekunneissa, viime yönä jouduin odottamaan peräti viitisen minuuttia. Kauheeta! Ja kun ajelin herroiksi kotiin, mielessäni naureskelin niille ihmisryhmille, jotka seisoskelivat tien varressa ja kuvittelivat vinkkaavansa taksin lennosta. Tottahan se välillä onnistuu (minun jos kenen se pitäisi tietää, siinäkin olen kunnostautunut), etenkin keskustassa, mutta lähiöissä ei välttämättä niin monta taksia liiku vapaana.

Ilta oli hauska, parasta a-luokan seuraa: homoja ja heteronaisia. Hieman juomaa, naurua, äärettömästi hyvää ruokaa (mutta fritata en tahdo aivan heti, rajansa silläkin) ja hyvä mieli. Sain myöhästyneen joululahjan, Punahilkan korin täynnä kaikenlaista herkullista! Snif. Ne rakastaa minua, byäähhh...

Tänään olen järjestänyt jälkijäristyksen Omahoitajalle ja hänen ystävilleen. Saapuivat kyliltä takaisin kaupunkiin, kaipasivat vähän jatkotoimintaa, niin kuin nuorille miehille joskus käy. Hauskaa oli seurata sellaista energistä kohkaamista, kunnes ihan kuin yhdestä suusta väsähtivät kaikki yhtä aikaa. Suloisia ja hyvinkäyttäytyviä, kohteliaita ja hupaisia. Mutta en minä niitä kaikkia tahdo, yhden vain. Nyt se yksi tuhisee vieressäni, ennen kuin herätän hänet katsomaan Simpsons elokuvaa (Subilla klo 21). Loput lähetin koteihinsa.

Ja kiittäkää luojianne, etten jaa kanssanne sitä härskiä Punahilkka-vitsiä. Se oli jo kintaalla. Mutta tuon tekstiviestitaksitiedon kanssa kaivan verta nenästäni. Minähän juuri taas kerroin siitä kaikille, vaikkei kai pitäisi. Onhan minulla vielä puoli vuotta aikaa ajella taksilla.

Ei kommentteja: