perjantai 15. kesäkuuta 2012

Hiiveesti heekkuja*

Se on sitten kesä. Olen hurahtanut taas jäätelöön. Tämän kesän uutuuksista olen rakastunut Ingman Creamy jäätelöihin. Niihin kaikkiin tasapuolisesti, mutta yllätyksenä itselleni ehkä eniten Caribbean cocktailiin, vaikka siinä onkin rusinoita. Nyt vaan hullu kävin lukemassa jäätelöiden tuoteselosteet, tietysti niissä kaloreita riittää! Kun jäätelökulhollista natustelee, oikein tuntee, kuinka kalorit uivat suoraan lantiolle. Miten voi jäätelö olla niin hyvää, että melkein itkua vääntää ihminen?

Voi minua kelvotonta! Puolustuksekseni koitan vikistä, että minulle paketillisesta riittää kuitenkin neljäksi herkuttelukerraksi. Mutta tottahan se on, että vähempikin riittäisi. Ja kallistakin se on. Sen tosin olen jo kauan aikaa sitten todennut, että minun mielihaluni kovin usein ovat lihottavia, laittomia tai epäterveellisiä. Paitsi että laiton-osuus on kyllä jäänyt jonnekin nuoruuteen. Kiitos edes siitä.

* Veljeni keskimmäinen vastasi joskus kolmevuotiaana puhelimeen innoissaan: Meillä on täällä hiiveesti heekkuja! Termi on sittemmin lanseerattu pääkaupunkiseudulla koskemaan kaikkia tilanteita, joissa ihmiselle on tarjolla paljon hyvää. Vähän niin kuin minun elämässäni tällä hetkellä.

6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

En ole järin makean ystävä edes, mutta se Mudcake. Oijoi. Ja riittää kans neljään kertaan/rasia. Tuoteselostetta en lue. EN LUE!
t. sanna

Anonyymi kirjoitti...

Mulla menee parhaimmillaan pari pakettia jäätelöä päivässä + muut syötävät. Kyllä, minä olen lihava.

-tulitikkutehtaan tyttö-

Anonyymi kirjoitti...

Kauhee näläkä, onko mittään heekkuja? Kuului kun yksi pikkupoika tuli mummolaansa. Eikä ole hänenkään kotonaan voinut valittaa heekkujen puutetta.
Minusta ne Creamy jäätelöt kuulostavat ällön makeilta. Ja minähän olen niin pihi, etten osta uutuuksia, jos en vaikka tykkääkään.
T: Satuilija

-kummitus- kirjoitti...

Sanna, juu. Mudcake oli aika paha. Mutta ehkä melkein liian suklainen minun makuuni.

Tulitikkutehtaan tyttö, se todistaa, että jäätelö on syntisen hyvää. Otan osaa.

Satuilija, eivät ne ällömakeita ole, eivät niin kuin esim. Classicit tai Magnumit. Riittävän makeita kuitenkin. Sinun pitää joskus Ingmanin irtojäätelökojulla ottaa yhden pallon testiannos.

Anonyymi kirjoitti...

Voi, tuo yhden pallon testiannos...

Sellainen tutustutti minut Mövenpickin suklaajäätelöön, ja sitä on siis saatava aina silloin tällöin. Puoli litraa ei tee heikkoakaan, mutta vähän ällö olo jälkeenpäin, myönnettäköön.

-kummitus- kirjoitti...

Rantakasvi, vai niin kävi sinulle. Minä en olekaan Mövinpickin jäätelöitä vielä testannut. Pitänee ryhtyä laatua tarkastamaan. ;-D