torstai 9. helmikuuta 2012

Aurinkolaseja ulkoiluttamassa

Ulkona on kovin kirkasta. Tein retken Itäkeskukseen, minulla oli kolme hyvää syytä. Syy ei ollut aurinkolasien käyttö, vaikka nekin tuli kieltämättä syksyn jäljiltä metsästettyä yhden käsilaukun pohjalta.

Olen eräiden ystävieni luona illanvieton tiimellyksessä rikkonut yhden kuohuviinilasin ja sehän minua nolostuttaa kovin. Niinpä kävin ostamassa Stockan Casa-sarjan laseja kaksi, huomenna mennessämme kylään vien ne mukanani. Kysymys ei ollut lasin kalleudesta, vaan enemmän omatunnon rauhoittamisesta. Kun rikkoo yhden, annetaan kaksi tilalle. Samalla muuten sain Stockan kanta-asiakaskortin ihan ilmaiseksi, yleensä se maksaa kympin. Otinpa sitten, koska joskus heidän kanta-asiakastarjouksissaan on ihan jotain tavallisenkin ihmisen kukkarolle sopivia asioita. Muuten jätän paikan minkkiturkki-puudeli-hajustepilviporukalle ihan suosiolla. Kokeilkaapa joutessanne selvitä kosmetiikkaosaston läpi ilman kaasuhyökkäystä, astmakohtausta ja halveksuvia silmäyksiä. Minulle ainakin tulee anteeksi, että olen olemassa -olo.

Toinen syy, joka sai minut uhmaamaan auringonkiloa, on - nyt saa nauraa - ystävänpäivä. Juu juu, kerrankin kun minulla on romantillinen suhde, tahdon tehdä romantillisia asioita ja hankkia valentiiniksi lahjan sille tärkeälle. Ystäviäni muistan säännöllisen epäsäännöllisesti ympäri vuoden, mutta tuollainen rakastavaisten päivän juhlistaminen sopii nyt mielentilaani paremmin kuin hyvin. Mutta kuten aina, käytännöllinen minä hankkii rakkauslahjaksikin jotain käytännöllistä, tosin jotain sellaista, josta Omahoitaja on puhunut ja sitten siihen päälle vähän lisää. Henkkamaukasta löysin harmaat kynsikkäät (sellaisia hän on haikaillut, kun edelliset ovat menossa silpuksi), niiden alle harmaat villahanskat ja vielä harmaan huivin.

Sen jälkeen rohkaisin mieleni ja lampsin Kehä ykkösen toiselle puolelle Pirsmaan. Sieltä mukaan lähti reilu metrinen valkoinen kenkäteline, valmistettu Suomessa, eur 25, edukas, kun muualla olisi ollut tarjolla vain kokopuisia satasen hintaisia häkkyröitä. Juu, ei. Kokoamiseen ei tarvita edes ruuveja, joten kyseessä on blondivarma tapaus. Valitettavasti kapistus ei kuulunut naapurikaupan valikoimaan, siksi tuli tutustuttua uuteen kauppaan. Siellä voisi käydä joskus toistekin, valikoimat olivat vielä laajemmat kuin naapuripuljussa.

Nyt minulla ei sitten ole syytä olla siivoamatta naulakon alustakaan. Voi perkana. Hankin lisää kotihommia itselleni. (Mutta kun kotona on niin kiva olla. Minä voisin jäädä tänne ikuisiksi ajoiksi ja puuhastella kaikenlaista. Voi olla, että joudunkin jäämään, jos en kohta ryhdistäydy. Mut ei puhuta siitä, se on niin ikävä puheenaihe. Terveisin vit*n tyhmä blondi.)

(Edit 16:55 Huonoja uutisia entisistä töistä, taas yt:t käynnissä. Tällä kertaa puhutaan kymmenistä. Voi että olen onnellinen, etten enää ole siellä! Sääliksi käy sinne jääneitä.)

8 kommenttia:

Maria kirjoitti...

Olen vakaasti päättänyt, että isona musta tulee Stockan Rouva. Käyn siellä säännöllisen epäsäännöllisesti harjoittelemassa, mutta kanta-asiakaskorttia ei vielä ole.

En ollenkaan saa tuollaista AEOO -oloa, tosin yritän kiertää sen peevelin kosmetiikkaosaston muista syistä kaukaa. Siellä vaan ei ole minulle mitään, kun en erityisemmin jaksa riehaantua kosmetiikasta. Tuota oloa ei kyllä tule muillakaan osastoilla, minussa on siis mitä ilmeisimmin ainesta!

-kummitus- kirjoitti...

Hyvä! Ihmisellä pitää olla tavoitteita! Minusta tulee "rouva, joka käy Hakaniemen hallissa". ;-D

Itiksessä joutuu kävelemään lähes kosmetiikkaosaston halki päästäkseen syvemmälle. Sitten ne nuoret, laitetut, puunatut ja enimmäkseen varvunohuet daamit mulkoilevat minua säälien. Että ei voi auttaa enää, mutta jos sillä on rahaa, nyhdetään ne pois. En anna, minä ostan apteekkikamaa.

Muilla osastoilla minäkin viihdyn, etenkin keittiövälineosastolla.

Tiina kirjoitti...

Apua. Käyn Stockalla säännöllisen epäsäännöllisen usein (koska asunkin melkein vieressä) ja olen ollut kanta-asiakas jo vuosia ja kantiskortissakin on mukana Mastercard. Mutta ehkä porukka siellä vähän katsoo, että mikä rupusakkilainen tuo on, tai sitten Tampereen Stockmanni ei ole ihan yhtä pelottava kuin teillä siellä.

Oikeasti minun piti kommentoida vain sitä yhteensattumaa, että viime viikonloppuna tuskastuin myöskin naulakon aluseeni ja pistin tilaten Hobby Hallista kenkätelineen ja huomenna pitäisi noutaa se postista. Se tosin vaatii ruuvaamista, että saa nähdä onko siinä liikaa liikkuvia osia minulle. :)

-kummitus- kirjoitti...

Treen Stocka olikin jotenkin inhimillisemmän oloinen, kun siellä tuli käytyä.

Onnea uudelle kenkäteilineelle, Tiina! Mulla on aika elvis-olo, kun kengät ovat kerrankin ojennuksessa. Sielläpäs olikin hienoja telineitä, ja edukkaampia kuin minun ostamani. Mutta minun kapistustani ei tarvinnut ruuvailla... ;-D

Elegia kirjoitti...

Minulla oli Stockan kanta-asiakaskortti siitä lähtien, kun se joskus tuli! Silloin sen sai ilmaiseksi ja siihen saattoi liittää luoton. Köyhänä opiskelijana sitä tuli vingutettua, kun tili meni nollille :D Tuolloin se kortti kävi myös ainakin Seppälässä eli shoppaushimoissaan saattoi mennä sinne, vaikkei oikeasti olisikaan ollut rahaa.

Kun talousasiat paranivat, jäi kortti työttömksi. ;D

-kummitus- kirjoitti...

Mullakin on ollut stockan kanta-astujakortti joskus silloin kun muutin tsadiin ja siinä oli luotto ja olin opiskelija, mutta sitten se meni vanhaksi ja olisi pitänyt maksaa seuraavasta, annoin asian olla.

Pelottavinta tosin oli, että Stockan asiakasluettelosta löytyivät edelleen asiakastietoni, vaikkei mulla korttia ole ollut kymmeneen vuoteen. Jotta mitenkähän pitkään he säilyttelevät tietoja rekistereissään sen jälkeen, kun ihminen lakkaa olemasta heidän kaverinsa?

Anonyymi kirjoitti...

Moi,

tämä menee nyt Stockasta vähän sivuun, mutta voisitko kertoa minkä merkkisellä aineella sait suihkun lattiakaivon puhdistumaan... jotain rakeita muistaakseni.

Nimimerkillä "viemäri ei vedä ja yrjö tulee, jos sitä alan kaivelemaan!"

-kummitus- kirjoitti...

No hyvänen aika, toki autan. Se oli K-Raudasta ostettu K Prof rakeinen viemärin avausaine. Varmaan jokaisella rautakaupalla on siitä oma mallinsa. Kysy vaan viemäriraetta, kyllä ne ymmärtävät mitä olet vailla.

Tsemp tsemp. Se on kamalaa ja oksettavaa touhua. Otan osaa!