maanantai 18. tammikuuta 2016

Kalliossa

Dervissi soitteli männä viikonloppuna perään. He kun Ottoveljen kanssa tuntevat toisensa, niin olisi tahtonut haastatella vierailun yksityiskohdista. Niinpä lauantaina laitoin viestin, että minun löytää iltasella tutusta ja turvallisesta baariympäristöstä. Siitä onkin aikaa, kun yhdessä lempibaareistani olen käynyt. Odottelin Dervissiä baaritiskillä, havainnoin sivusilmällä muuta väestöä. Huomasin, että sinnekin vaikutti tammikuun tipaton. Kovin oli rauhallista ja hyvä niin, en ollut vailla mitään hullabaloota.

Dervissi saapui ja ryhdyimme haastelemaan syntyjä syviä. Vilkaisin sivusilmällä baaritiskin toiseen päähän, mietin, miksi ihminen näyttää niin tutulta  Vilkaisin toisen kerran ja kolmannenkin, sehän oli Rotumarsu! Minun baarissani! Ja hänen piti olla Kataklysmin keikalla.

Tietysti  menin kyselemään, että mikä hänet sinne oli lennättänyt. Sain lämpimän, mutta hämmentyneen vastaanoton. Keikka oli kuulemma loppunut puolen yön maissa, ja kaverit olivat tahtoneet jatkoille Kallioon. Että ei han edes sinne olisi tahtonut tulla. Noh, mikäs siinä, minä totesin, suoritimme esittelyjä puolin ja toisin, pojat keskenään ja RM esitteli omansa. Sitten Dervissin kanssa siirryimme pöytään, hän jäi omien ystäviensä kanssa baaritiskille. Aika pian herrat lähtivätkin jatkamaan rumuamista, me istua nakotimme pilkkuun saakka jaanaamassa.

Dervissin kanssa matkasimme minun luokseni jatkamaan. Meni aika myöhään, tai aikaiseen, pitää sanoa, mutta mukava oli pitkästä aikaa jutella kunnolla. Sitten muutama tunti unta, ennen kuin hän lähti takaisin kotikonnuilleen, minä siirryin hoitamaan kotihommia. Kävin kaupassa ja kipusin RM:n oven taakse. Sieltäkin olivat jatkoilijat juuri poistuneet.

Tein fetamurekkeen uuniin ja vispasin perunamuusin kasaan, kerrankin minä tein ruokaa, yleensä hän on vastuussa eväshuollosta. Söimme ja katsoimme jonkun älyvapaan  komedian ennen Nukkumatin vierailua. Molemmat olimme aivan poikki. Mikä parasta, hän ei osoittanut minkäänlaisia mustasukkaisuuselkeitä, suhtautui huumorilla äkilliseen tapaamiseemme. Jotta on siinä pojassa ainesta.

Ei kommentteja: