sunnuntai 23. lokakuuta 2011

Usvan keskeltä huomenta

Ulkona on ihan kummitusten ilma, pitää varmaan lähteä siitä nauttimaan pikapuoliin. Vaikka todennäköisesti usva kyllä hälvenee, ennen kuin kauppareissulle pääsen, taitaa jäädä visuaalisen nautiskelun varaan. Sitä ennen voisin tehdä kotihommia, joita olen taas vältellyt koko viikon, kotona olen nimittäin käynyt suurinpiirtein nukkumassa. Tiskit ovat jo virumassa vedessä, odottelen inspiraatiota.

Hesarissa kerrottiin, että moni googlaa treffikumppaninsa ennen treffeille menoa. Totta helkkarissa! Minä ainakin tekisin! Itse asiassa tsekkasin omahoitajankin ennen kuin ryhdyin hänen kanssaan yhteyttä pitämään. Ihan vain siltä varalta, että olisikin ollut vaikka väärän puolueen jäsenkirja plakkarissa tai jotain muuta hämärää takataskussa. Ei tosin ollut.

Minusta taas ei omalla nimelläni mitään löydy. Tietysti olen googlannut itsenikin. Asiaa auttavat käyttämäni pseudonyymit, sekä se, että silloin kun olin nuori, olin toisenniminen kuin nykyään. Avioliitosta kuitenkin jotain hyötyä, vaihtui sukunimi, enkä ole viitsinyt nähdä sitä vaivaa, että vaihtaisin sen takaisin entiseksi. Etenkin kun en koskaan pitänyt sukunimestäni, mieluummin siis pidän status quon asian suhteen, vaikka senkin suhteen koen suunnatonta ahdistusta välillä, kun mietin millaisen ihmissuvun sukunimeä oikein kannan. Mutta enimmäkseen en ajattele koko asiaa, kuten tiedätte, siinä lajissa olen aika hyvä, ajattelemattomuudessa.

Usva hajoaa. Vuorokauden keskilämpötila laskee vakaasti, syksy etenee. Sain kuitenkin kannettua ison jukkapalmuni sisätiloihin parvekkeelta. Sen sijaan timjami nakottaa edelleen parvekepöydällä. Hyvin siitä on vielä makua soppaan, jos toiseenkin, irronnut. Omahoitaja oli eilen tarjonnut herraseuralleen omatekemiä lihapullia, arvatkaas kuka opetti luottoreseptinsä, jossa ensin kuiva leipä hukutetaan punaviiniin, ennen kuin lisätään mausteet (timjami, mustapippuri, paprika, curry, murskattu jeera, korianterin ja fenkolinsiemenet) ja sitten vasta liha.

(Ja naapuri narisuttaa sänkyään. Onkohan se vituilua vai vuoroin vieraissa-ilmiö? Minun sänkyni ei kyllä narise.)

2 kommenttia:

Kiona kirjoitti...

Vähän aikaa sitten pelästyin, kun itseäni googlasin. Työasioiden lisäksi silmille hyppäsi jopa kotiosoitteeni! Pitää varmaan taas vaihtaa nimi, tai muuttaa ja ilmoittaa osoite salaiseksi.

-kummitus- kirjoitti...

Huh, oletpas onnistunut saamaan paljon itsestäsi tietoja nettiin. Sen kotiosoitteen voisit hyvinkin vaihtaa pikapuoliin. Vinks!