tiistai 7. toukokuuta 2013

Valmis hammas

Jippii! Se on valmis! Minulla on takahammas! Mutta kyllä muuten maksoikin, vaikka sain sen kunnallisen hammashoidon hinnoilla, hintaa tulee vajaa 200 euroa. Olisi jäänyt ehkä tekemättä työttömänä. Tai ehkä sitä vaan olisi säästänyt rahat jostain. Mutta on se komea muovin pala! Nyt tekisi mieli käydä hoitelemassa viereinen amalgaamipläjäys myös vaaleaan kuntoon, oikeastaan se kannattaisi räjäyttää atomeiksi ja katsoa, mitä paikan alta löytyy. Entäs jos siellä on samanlainen kauhu-pelko-ylläri?

Naamakirjassa kyselin, onko kevät uhka vai mahdollisuus. En nimittäin tiedä, kaihertaako keuhkoissani ja kurkussani alkava räkätauti vai allerginen reaktio. Minä joka tapauksessa yskin ja kerään limaa, etenkin öisin, mutta nyt on alkanut jo päiväköhintääkin olla liikkeellä. Vastenmielistä ja ruman kuuloista, etenkin töissä, kun siellä kaikuu. Noh, se menee ohi - viimeistään haudassa.

Soitin eilen äidilleni. Hän täytti 75 vuotta. Itse tahtoi, ettei juhlia järjestetä, sitten hyvä, ettei rääkynyt, kun eilen ei ollut käynyt muita vieraita kuin pikkuveli (perheineen hän oli vieraillut sunnuntaina) ja marttojen puheenjohtaja. Minä en jaksaisi ottaa kantaa. Ihan kuin pikkulapsi tulisi kotiin hiekkalaatikolta ja sanoisi, että kukaan ei leiki minun kanssa. Ei siinä ole ennenkään järjestetyt ystävät auttaneet, jos ihminen ei itse osaa tehdä tuttavuutta. Äitini ei ikinä ole ollut mikään sosiaalisuuden kukkanen eikä vanheneminen ole auttanut tilannetta mitenkään. Onneksi asun riittävän kaukana. Paitsi että edelleen kyllä mietin immigroitumista Uusi-Seelantiin.

Väsyttää aivan tolkuttomasti. Mutta ei saa mennä unille nyt, etteivät yöunet karkaa. Se kyllä viittaa vähän allergian suuntaan.

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

No enpä tiedä tuosta taudista sillä muutama tuttavani on valitellut samaa. Minä kyllä syytin heitä liian köykäisestä pukeutmisesta ja sanoin ettei sitä almanakkaa pidä tuijottaman vaan niitä lämpömittarin lukemia eikä se vilkaisu taivaalle pahasta ole.

Hemmetin hieno kuulla että piinasi sen hampaan kanssa päättyi mutta hirvittää nuo hinnat. Tosin terveyttä ei rahassa voi mitata.

- S - kirjoitti...

Onnittelut uudesta hampaasta! :)

Itselläni on vielä se perusremontti tilaamatta... uuuhhh...

Tunnistin äidistäsi samoja piirteitä kuin omastani. Koskaan "ei halua mitään juhlia", mutta mököttää jos ei älyä kutsua puolta sukua salaa yllätyskinkereihin.
Olen tullut siihen tulokseen, että tuossa iässä alkavat palata sinne lapseksi jälleen...

-kummitus- kirjoitti...

Peppone, minä olen melkoinen ylipukeutuja nykyään. Vanha nainen kun olen.

S, kiitos. Mene vaan hampilääkäriin ajoissa, ettei käy niin kuin idiooteille.

Äidit, nuo voimassaan raivostuttavat...